Hoe werkt een betaling met maaltijdcheques via Payconiq voor uw klant?

  1. U geeft het totaalbedrag in van de aankoop en geeft aan wat het maximale bedrag is dat met maaltijdcheques betaald mag worden (alleen voor Payconiq GO en Payconiq geïntegreerde oplossingen).
  2. Uw klant scant de Payconiq QR-code met zijn/haar Payconiq by Bancontact-app.
  3. Als maaltijdcheques gekoppeld zijn aan hun Payconiq by Bancontact-app, zullen ze automatisch Edenred, Monizze of Pluxee als betaaloptie zien verschijnen. 
  4. Ongeacht of uw klant voldoende saldo heeft staan op zijn/haar maaltijdcheques, kan hij/zij de betaling in eenzelfde scan uitvoeren. Hoe?
    - Als de klant voldoende saldo op zijn/haar maaltijdcheques heeft staan en hij/zij koopt enkel eten of drinken, dan betaalt de klant het volledige bedrag met maaltijdcheques.
    - Als het saldo van de maaltijdcheques lager is dan het te betalen bedrag, dan wordt het resterende bedrag betaald met de bankrekening die de klant gelinkt heeft in zijn/haar app.

    Ook wanneer er producten worden afgerekend die niet met maaltijdcheques betaald kunnen worden, zoals bijvoorbeeld een zakje, wordt de split automatisch voor de klant gemaakt in één scan.
  5. Uw klant bevestigt de betaling en klaar!

Deze functionaliteit zal binnenkort ook beschikbaar zijn voor uw klanten in KBC Mobile en KBC Brussels.

Other FAQs