Kan ik de naam van mijn klant terugvinden op mijn rekening uittreksels?
De manier waarop de betalingen in uw zaak worden getoond op uw rekeningafschrift, hangt samen met de manier waarop uw klant de Payconiq by Bancontact-app gebruikt: hij of zij kan de betaling in uw zaak doen via zijn gekoppelde kaart, via zijn gekoppelde rekening en via een domiciliëring.
Dit zijn drie verschillende betaalmethoden die technisch volgens andere regels uitgevoerd worden, wat ervoor zorgt dat de informatie anders wordt getoond op uw rekeningafschrift.
- Bij een kaartbetaling ziet u geen persoonlijke gegevens van de betaler, maar wel de laatste vier cijfers van zijn kaart.
- Bij een betaling via de gekoppelde rekening, ziet u de volledige naam van de betaler en zijn rekeningnummer.
- Bij een domiciliëring zult u zien dat de uitbetaling wordt gedaan door Payconiq Stichting Derdengelden.
Voor elke betaling via Payconiq bevat de omschrijving “Payconiq”.
Uw klant kan ook altijd een boodschap meegeven in de app indien deze zijn/haar rekening gekoppeld heeft aan onze applicatie. In uw handelaarsportaal krijgt u altijd de voornaam van uw klant, het bedrag, tijdstip en de mededeling te zien.