Voor het eerst kaap van 2 miljard elektronische betalingen met Bancontact en Payconiq overschreden in hetzelfde jaar

publish date
28 november 2022
In de laatste week van november werd de 2 miljardste elektronische betaling van dit jaar uitgevoerd met een betaalmiddel van Bancontact Payconiq Company. Nooit eerder overschreed het bedrijf de kaap van 2 miljard elektronische betalingen in hetzelfde jaar. Het cijfer toont aan dat steeds meer Belgen de overstap maken van cash naar mobiele- en kaartbetalingen en dat betaaloplossingen aangeboden door een lokale speler zeer succesvol zijn op de Belgische markt.

Vernieuwd startscherm van de Payconiq by Bancontact-app

publish date
16 oktober 2022
Zag jij al wat er veranderd is in de Payconiq by Bancontact-app? De knoppen onderaan het startscherm zijn vernieuwd! We hebben de betalingen onderverdeeld in twee categorieën, "Betalen" en "Ontvangen".

Steun De Tofste Trooperdroom

publish date
2 oktober 2022
Dromen is mooi, maar een droom zien uitkomen is nog veel mooier. Daarom steunt Bancontact Payconiq Company de tweede editie van De Tofste Trooperdroom, een initiatief van Trooper en KBC dat verenigingen en goede doelen toelaat om hun grote droom in te zenden en misschien wel waar te maken. Want samen kunnen we iets in beweging brengen.

Vergeet niet mobiel te betalen met uw smartphone tijdens het Weekend van de Klant

publish date
27 september 2022
Aanstaande zaterdag 1 en zondag 2 oktober vindt de 6e editie van het Weekend van de klant plaats. Twee dagen lang zullen consumenten door hun lokale handelaar in de watten gelegd worden tijdens het shoppen.

Smartphone is onze nieuwe portemonnee geworden

publish date
27 september 2022
Ook dit jaar klimt het aantal mobiele betalingen met Payconiq en Bancontact steil omhoog. Tussen januari en augustus haalden de Belgen 37% keer vaker hun smartphone boven om te betalen dan in dezelfde periode vorig jaar. De groeiende populariteit van mobiel betalen via Payconiq op zomerfestivals verklaart een deeltje van het succes. In augustus betaalden we voor het eerst zo’n 2 miljoen keer met een scan van een QR-code voor onze aankopen in de fysieke winkel en op festivals.