Steun het goede doel met het meest vrijgevige inpakpapier

publish date
3 december 2021
Eindejaar is de tijd waarin veel mensen cadeautjes geven aan hun geliefden en tegelijk hun hart laten spreken voor het goede doel. AVA en Payconiq by Bancontact combineren de twee met de lancering van het meest vrijgevige inpakpapier.

Coca-Cola maakt mobiele betalingen op automaten mogelijk met Payconiq

publish date
23 november 2021
Bancontact Payconiq Company en Coca-Cola European Partners werken samen om betalingen op Coca-Cola automaten nog gemakkelijker te maken. Sinds kort integreerde Coca-Cola namelijk Payconiq als betaalmethode. Een drankje kopen aan de automaat wordt dus nog eenvoudiger en veiliger!

Black Friday wordt Pink Friday

publish date
16 november 2021
Op vrijdag 26 november verandert Black Friday in Pink Friday. Want voor elke Payconiq-betaling gaat 5 cent naar Think Pink. Door mobiel te betalen steun je dus de strijd tegen borstkanker.

Digitale bank Banx brengt Bancontact-kaart op de markt en is nu beschikbaar in de Payconiq by Bancontact-app

publish date
19 oktober 2021
Banx, de nieuwe digitale bank-app van Belfius en Proximus, lanceerde vorige week op de Belgische markt. Naast de bank-app die ze introduceren, brengen ze ook Bancontact-kaarten uit. Hiermee kunnen hun klanten makkelijk betalen met de kaart in alle (online) winkels die Bancontact-betalingen aanvaarden.

Doneer 2 euro aan het goede doel met Scan for Change

publish date
7 oktober 2021
Begin oktober start de actie Scan for Change, een innovatieve manier om kleine bedragen te doneren aan het goede doel. Met de Payconiq by Bancontact-app kan je eenvoudig een gift maken van 2 euro door een QR-code te scannen. Het initiatief dat gelanceerd wordt in samenwerking met de Koning Boudewijnstichting, wil een nieuwe manier van fondsenwerving stimuleren en zo vooral jongeren warm maken voor het goede doel. 28 verschillende goede doelen actief binnen 6 verschillende maatschappelijke thema’s doen mee aan de actie. “We hopen dat het doneren van kleine bedragen zich verder ontwikkelt tot één van die kleine dagelijkse gewoontes”, luidt het bij Bancontact Payconiq Company.