Welke documenten heb ik nodig om een handelaarsaccount aan te vragen en wat is een UBO en CDD-check?
Wanneer u een Payconiq-handelaarsaccount aanvraagt, zijn we wettelijk verplicht om bepaalde controles uit te voeren. Dit helpt fraude, witwassen en financiering van terrorisme te voorkomen. Daarom vragen wij enkele documenten en gegevens op.
In deze tabel kan je per ondernemingsvorm de nodige documenten en bijkomende informatie terugvinden.
UBO (Ultimate Beneficial Owner):
In de meeste gevallen hebben we een UBO van de onderneming nodig.
Een UBO is de uiteindelijke begunstigde van een onderneming: personen die rechtstreeks of onrechtstreeks aandelen bezitten, of de leiding hebben. We hebben enkel de gegevens nodig van UBO’s die 25% of meer van de aandelen van de onderneming bezitten.
De personen die binnen uw onderneming toegang hebben tot de het UBO register kunnen dit hier downloaden.
Identiteitscontrole (CDD-onderzoek)
Wij zijn verplicht om wettelijke vertegenwoordigers van de onderneming identificeren en verifiëren.
Meer info over CDD vindt u op de website van de FOD Economie.
Alle persoonlijke gegevens en documenten worden op een veilige manier verwerkt en opgeslagen, in overeenstemming met Belgische en Europese regelgeving.
Neem gerust contact op via de link hieronder indoen u meer informatie wenst.
Other FAQs
- Payconiq in de praktijk
-
Mijn Payconiq-uitbetalingen
- Wanneer komt de betaling van een klant op mijn bankrekening?
- Ik heb een vraag over mijn transacties. Waar kan ik meer informatie terugvinden?
- Kan ik de naam van mijn klant terugvinden op mijn rekeninguittreksels?
- Gegroepeerde uitbetalingen
- Kan ik de naam van de betaler via gegroepeerde betaling nog terugvinden?
- Mijn handelaarsaccount beheren
- Payconiq-oplossingen voor handelaars
- Een handelaarsaccount aanvragen
-
Aan de slag met het handelaarsportaal
- Waar kan ik mijn inloggegevens voor het handelaarsportaal vinden?
- Hoe kan ik een transactieoverzicht downloaden in het handelaarsportaal?
- Hoe kan ik een wachtwoord aanvragen voor het handelaarsportaal?
- Ik kan geen documenten opladen, hoe kan ik dit oplossen?
- De link om een wachtwoord aan te vragen is vervallen. Hoe krijg ik een nieuwe?
- Mijn Payconiq-factuur
-
Alles over maaltijdcheques via Payconiq
- Hoe werken maaltijdcheques met Payconiq voor klanten?
- Hoe kan u betalingen met maaltijdcheques via Payconiq activeren of aanvragen?
- Hoe verloopt de uitbetaling van een ‘gecombineerde’ transactie met maaltijdcheques en Payconiq?
- De betalingen met maaltijdcheques ontbreken in mijn betalingsoverzicht.
- Kan ik ook eco-, cadeau- of consumptiecheques aanvaarden via Payconiq?
-
Werkingskost
- Ik heb meerdere Payconiq-handelaarsaccounts (Merchant ID’s) voor mijn zaak. Hoe kan ik deze samenvoegen?
- Wat zit vervat in de jaarlijks gefactureerde werkingskost van € 18?
- Voor wie geldt deze werkingskost?
- Is de jaarlijks gefactureerde werkingskost van € 18 inclusief btw?
- Blijft de werkingskost van toepassing als er geen transacties plaatsvinden?
- Payconiq GO
