Hoe werkt Payconiq?
Payconiq is een betaaldienst waarmee u betalingen kan ontvangen via een QR-code. Uw klanten scannen deze QR-code met de Payconiq By Bancontact-app of een andere betaalapp die Payconiq ondersteunt, en ze bevestigen het te betalen bedrag. De betalingen worden dan overgeschreven naar uw bankrekening. U kan de inkomende Payconiq-betalingen in realtime opvolgen via het handelaarsportaal, een website die u vanaf elk toestel kan raadplegen.
In het algemeen verloopt een Payconiq-betaling in drie stappen:
- Uw klant scant de QR-code.
- Uw klant voert (als vereist door uw Payconiq-oplossing) het bedrag in of bevestigt simpelweg het bedrag dat op het smartphonescherm verschijnt.
- Uw klant bevestigt de betaling.
Voor meer informatie over onze oplossingen en de Payconiq-oplossingen die we via onze partners aanbieden, kan u terecht op onze website (https://www.payconiq.be/nl/professioneel).
Other FAQs
- Payconiq in de praktijk
-
Mijn Payconiq-uitbetalingen
- Hoe herken ik een Payconiq-transactie op mijn uittreksels voor gegroepeerde uitbetalingen?
- Gegroepeerde uitbetalingen
- Ik heb een e-mail ontvangen met de vraag om mijn bedrijfsgegevens bij te werken. Waarom?
- Kan ik de naam van mijn klant terugvinden op mijn rekeninguittreksels?
- Wanneer komt de betaling van een klant op mijn bankrekening?
- Mijn handelaarsaccount beheren
-
Payconiq-oplossingen voor handelaars
- PAYCONIQ GO | Hoe werkt het gebruikersbeheer van Payconiq GO?
- Payconiq GO | Ik wil een eerste GO-gebruiker aanmaken. Wat heb ik nodig?
- Payconiq GO | Waarom heeft Payconiq een bijkomend e-mailadres nodig bij het instellen van een GO-gebruiker?
- Payconiq GO | Wat zijn de API-key en Product-ID (PPID) en waar kan ik deze vinden?
- Payconiq GO | Mijn GO-wachtwoordlink is niet langer geldig
- Een handelaarsaccount aanvragen
-
Aan de slag met het handelaarsportaal
- Hoe kan ik het overzicht van mijn inkomende betalingen bekijken?
- De link om een wachtwoord aan te vragen is vervallen. Hoe krijg ik een nieuwe?
- Hoe kan ik een transactieoverzicht downloaden in het handelaarsportaal?
- Hoe kan ik een wachtwoord aanvragen voor het handelaarsportaal?
- Ik kan geen documenten opladen, hoe kan ik dit oplossen?
- Mijn Payconiq-factuur
-
Alles over maaltijdcheques via Payconiq
- Hoe kan u betalingen met maaltijdcheques via Payconiq activeren of aanvragen?
- Hoe verloopt de uitbetaling van een ‘gecombineerde’ transactie met maaltijdcheques en Payconiq?
- Hoe werken maaltijdcheques met Payconiq voor klanten?
- De betalingen met maaltijdcheques ontbreken in mijn betalingsoverzicht.
- Hoe kan ik mijn ‘gecombineerde’ transacties met maaltijdcheques en Payconiq opvolgen?
-
Werkingskost
- Blijft de werkingskost van toepassing als er geen transacties plaatsvinden?
- Ik heb meerdere Payconiq-handelaarsaccounts (Merchant ID’s) voor mijn zaak. Hoe kan ik deze samenvoegen?
- Ik ontving een factuur voor de werkingskost, maar ik ga hier niet mee akkoord. Hoe ontvang ik een terugbetaling?
- Is de jaarlijks gefactureerde werkingskost van € 18 inclusief btw?
- Mijn BTW-nummer is veranderd. Waarom wordt mij opnieuw een werkingskost aangerekend?