Waar kan ik de Payconiq by Bancontact-app gebruiken?
Je kan de app gebruiken op verschillende plaatsen:
- Online: in webshops of apps van handelaars die mobiel betalen met Bancontact of Payconiq aanbieden, kan je online betalen met de Payconiq by Bancontact-app. Op hun betaalpagina tik je op het logo van Bancontact of Payconiq om mobiel te betalen met de Payconiq by Bancontact-app.
- Fysieke winkelpunten: in fysieke winkelpunten die mobiel betalen met Payconiq aanvaarden, vind je meestal de QR-code met het Payconiq-logo in de buurt van de kassa. Die moet je gewoon scannen om te betalen. Of scan de QR-code die verschijnt op het kassascherm of op de terminal.
- Onder vrienden: de app is ook extra handig om betalingen onder vrienden te regelen. Wil je je laten terugbetalen of moet je zelf een vriend betalen? Dat kan op verschillende manieren: tik op 'Betalen' en dan 'Contacten' om iemand te betalen via de contactenlijst, of tik op 'Ontvangen' om makkelijk je geld terug te krijgen.
Other FAQs
-
Aan de slag
- Ik heb de verkeerde verificatiecode ingevoerd tijdens de installatieprocedure.
- Ik heb geen sms-code ontvangen tijdens de installatieprocedure.
- Ik heb tijdens de installatieprocedure de code via e-mail niet ontvangen. Wat nu?
- Ik kan mijn Bancontact-kaart niet toevoegen in de app. /Ik krijg een foutmelding wanneer ik mijn Bancontact-kaart probeer toe te voegen in de app.
- Ik kan mijn bankrekening niet koppelen in de app
-
Betalingen uitvoeren
- Ik krijg een foutmelding wanneer ik een vriend probeer te betalen met mijn Keytrade kaart.
- Wie kan ik contacteren als ik vragen heb over mijn transacties?
- Als ik een vriend of collega wil betalen via de app, moet die dan klant zijn bij mijn bank?
- Als ik iemand wil terugbetalen, moet ik dan tot het einde van de transactie bij de ontvanger blijven?
- De mededelingen op mijn rekeningafschriften over betalingen onder vrienden verschillen van de mededelingen in mijn transactiehistoriek in de app. Hoe komt dat?
-
Privacy en veiligheid
- Hoe kan ik de gegevens in mijn app beveiligen?
- Ik gebruik mijn smartphone voor het uitvoeren van betalingen. Heeft mijn gsm-operator dan toegang tot mijn persoonlijke gegevens?
- Waarom moet de app toegang krijgen tot de camera van mijn toestel?
- Waarom wil de app berichten sturen naar mij?
- Welke persoonlijke gegevens zitten er in de app?
- Functies van de app
-
Diensten
- De gegevens van de geldautomaat in de app kloppen niet.
- Facturen | Ik heb de functionaliteit ‘Facturen’ in mijn app geactiveerd, maar ik heb nog geen documenten ontvangen.
- Facturen | Welke bedrijven kunnen mij facturen bezorgen via mijn Payconiq by Bancontact app?
- Facturen | Wie is POM?
- Heb ik een internetverbinding nodig om een ticket aan te kopen?
-
Wat te doen in geval van?
- Ik krijg een bericht in de app dat ik mijn app moet updaten, is dit verplicht?
- Is het normaal dat ik tijdens een update mijn e-mailadres en telefoonnummer moet invullen in de app?
- Waarom moet ik mijn app updaten?
- Hoe verwijder ik mijn Payconiq by Bancontact-account
- Hoe reset ik mijn Payconiq by Bancontact-app?
-
Varia
- Ik ben mijn pincode vergeten of ik heb drie keer een verkeerde pin ingegeven. Wat moet ik doen?
- Ik kan niet meer betalen met mijn Payconiq by Bancontact-app. Ik krijg een bericht dat mijn bank de betaling weigert omdat mijn kaart of de kaart van de begunstigde geblokkeerd is.
- Ik krijg de foutmelding ‘Autorisatie mislukt’ te zien. Wat kan ik doen om dit op te lossen?
- Ik krijg deze foutmelding te zien: ‘Je toestel voldoet niet aan onze beveiligingsvereisten. Raadpleeg de veelgestelde vragen voor informatie over de instellingen van je toestel.’
- Ik moet de simkaart in mijn toestel vervangen. Wat gebeurt er met de Payconiq by Bancontact-app?