Ik kan mijn bankrekening niet koppelen in de app

Oorzaak 1: je kan je bankrekening niet bevestigen of je hebt de verkeerde bankrekening gekoppeld 

Je hebt in het verleden een bankrekening aan de app gekoppeld en kan deze niet meer bevestigen? Of krijg je in de app een melding dat je de verkeerde rekening hebt gekoppeld?  

Dan heb je in het verleden een andere bankrekening gekoppeld aan je bank. Mail ons dan het IBAN-nummer en je gsm-nummer (support@payconiq.be). Zo kunnen we dit samen met jou oplossen.  

 

Oorzaak 2: je probeert je professionele rekening te koppelen aan de app  

Belangrijk: het is niet mogelijk om een professionele rekening te koppelen. Ben je een handelaar? Ontdek snel onze Payconiq-oplossingen.  

 

Oorzaak 3: niet alle stappen zijn voltooid in je bank-app of webpagina 

Selecteer jouw bank uit de lijst in je app om je rekening te koppelen. De app of de webpagina van jouw bank opent automatisch

Tip: zorg ervoor dat je bank-app op je smartphone is geïnstalleerd. 

Tip 2: surf met een gekende webbrowser als je de koppeling maakt via een webpagina: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari. 

Volg alle stappen in jouw bank-app of in de webpagina van jouw bank om jouw rekening te koppelen. 

Sluit je bank-app of webpagina NIET voordat je alle stappen hebt voltooid. Je wordt automatisch teruggestuurd naar de Payconiq by Bancontact-app. In sommige gevallen verschijnt een pop-up in je bank-app of webpagina, selecteer dan de Payconiq by Bancontact-app. Als je manueel terugkeert naar onze app zal de koppeling niet werken. 

 

Ervaar je nog een ander probleem tijdens het koppelen van je rekening aan de app? Stuur dan een mail met je naam, je bank en bij welke stap het precies misloopt naar support@payconiq.be.  

Tip: een schermafbeelding helpt ons om sneller het probleem te identificeren. 

Other FAQs