Ik slaag er niet in de app te installeren. Wat zijn de mogelijke oorzaken?
Mogelijke oorzaken zijn:
- Niet alle smartphones, tablets en besturingssystemen worden ondersteund.
- Als je smartphone of tablet in 'developer mode' of 'USB Debugging' is ingesteld, kan de app niet geïnstalleerd worden. Schakel de 'developer mode' en 'USB Debugging' uit en probeer het opnieuw.
- Als je smartphone 'jailbroken' is (Apple) of het in het verleden is geweest, kan de app niet geïnstalleerd worden.
- Als het een besturingssysteem een Android-variant is (ook wel een custom rom genoemd) zoals LineageOS of Pixel Experience, kan de Payconiq by Bancontact-app niet worden geïnstalleerd omwille van veiligheidsredenen.
Other FAQs
-
Aan de slag
- De app werkt niet en lijkt te zijn vastgelopen. Hoe los ik dat op?
- Hoe installeer ik de Payconiq by Bancontact-app?
- Hoe wijzig ik de bankrekening die gekoppeld is aan mijn app?
- Ik gebruik al een app van mijn bank. Kan ik dan ook nog de Payconiq by Bancontact-app installeren?
- Ik heb tijdens de installatieprocedure de sms-code niet ontvangen. Wat nu?
-
Betalingen uitvoeren
- Wie kan ik contacteren als ik vragen heb over mijn transacties?
- Als ik een vriend of collega wil betalen via de app, moet die dan klant zijn bij mijn bank?
- Als ik iemand wil terugbetalen, moet ik dan tot het einde van de transactie bij de ontvanger blijven?
- De mededelingen op mijn rekeningafschriften over betalingen onder vrienden verschillen van de mededelingen in mijn transactiehistoriek in de app. Hoe komt dat?
- Hoelang blijven de transacties zichtbaar in mijn historiek?
-
Privacy en veiligheid
- Hoe kan ik de gegevens in mijn app beveiligen?
- Ik gebruik mijn smartphone voor het uitvoeren van betalingen. Heeft mijn gsm-operator dan toegang tot mijn persoonlijke gegevens?
- Waarom moet de app toegang krijgen tot de camera van mijn toestel?
- Waarom wil de app berichten sturen naar mij?
- Welke persoonlijke gegevens zitten er in de app?
- Functies van de app
-
Diensten
- De gegevens van de geldautomaat in de app kloppen niet.
- Heb ik een internetverbinding nodig om een ticket aan te kopen?
- Heb ik een internetverbinding nodig om een ticket aan te kopen?
- Het bedrag dat in de app wordt getoond voor mijn maaltijdchequesaldo is niet correct, wat kan ik doen?
- Het getoonde bedrag is € 0, hoewel ik nog maaltijdcheques op mijn Sodexo-kaart heb staan.
- Wat te doen in geval van?
-
Varia
- Ik ben mijn pincode vergeten of ik heb drie keer een verkeerde pin ingegeven. Wat moet ik doen?
- Ik kan niet meer betalen met mijn Payconiq by Bancontact-app. Ik krijg een bericht dat mijn bank de betaling weigert omdat mijn kaart of de kaart van de begunstigde geblokkeerd is.
- Ik krijg de foutmelding ‘Autorisatie mislukt’ te zien. Wat kan ik doen om dit op te lossen?
- Ik krijg deze foutmelding te zien: ‘Je toestel voldoet niet aan onze beveiligingsvereisten. Raadpleeg de veelgestelde vragen voor informatie over de instellingen van je toestel.’
- Ik moet de simkaart in mijn toestel vervangen. Wat gebeurt er met de Payconiq by Bancontact-app?