Ik gebruik mijn smartphone voor het uitvoeren van betalingen. Heeft mijn gsm-operator dan toegang tot mijn persoonlijke gegevens?
Nee. Je smartphone gebruikt bij een betaling alleen de dataverbinding van je gsm-operator, net zoals een betaalterminal in een winkel de telefoon- of internetverbinding van een telecomoperator gebruikt. De gegevens die verstuurd worden, zijn versleuteld: ze zijn dus in geen van beide gevallen zichtbaar voor de operator.
Other FAQs
- 
						Aan de slag
						
- Ik kan mijn bankrekening niet koppelen in de app
 - Ik kan mijn Bancontact-kaart niet toevoegen in de app. Ik krijg een foutmelding wanneer ik mijn Bancontact-kaart probeer toe te voegen in de app.
 - Ik heb geen sms-code ontvangen tijdens de installatieprocedure.
 - Ik heb tijdens de installatieprocedure de code via e-mail niet ontvangen. Wat nu?
 - Ik heb de verkeerde verificatiecode ingevoerd tijdens de installatieprocedure.
 
 - 
						Betalingen uitvoeren
						
- Kan ik met de app voor elk bedrag betalingen doen of ontvangen?
 - Worden de betaalde/ontvangen bedragen onmiddellijk op mijn rekening verrekend bij een betaling met de Payconiq by Bancontact-app?
 - Waar vind ik een overzicht van de transacties die ik heb uitgevoerd?
 - Kan dezelfde QR-code door verschillende betalers worden gescand?
 - Ik heb een verkeerde betaling gedaan. Wat moet ik nu doen?
 
 - 
						Privacy en veiligheid
						
- Waarom moet de app toegang krijgen tot de camera van mijn toestel?
 - Ik wil inloggen in de app, maar ik ben van telefoonnummer of e-mailadres veranderd.
 - Hoe kan ik de gegevens in mijn app beveiligen?
 - Welke persoonlijke gegevens zitten er in de app?
 - Ik gebruik mijn smartphone voor het uitvoeren van betalingen. Heeft mijn gsm-operator dan toegang tot mijn persoonlijke gegevens?
 
 - Functies van de app
 - 
						Diensten
						
- Ik kan mijn Pluxee/Sodexo-kaart niet toevoegen. Ik krijg een bericht dat het nummer of de geldigheidsdatum van mijn kaart niet klopt.
 - Het getoonde bedrag is € 0, hoewel ik nog maaltijdcheques op Pluxee/Sodexo Card heb staan.
 - Hoe koop ik een ticket van De Lijn?
 - Hoe vind ik een geldautomaat via de Payconiq by Bancontact-app?
 - Hoe kan ik het beschikbare saldo van mijn maaltijdcheques zien?
 
 - 
						Wat te doen in geval van?
						
- Hoe verwijder ik mijn Payconiq by Bancontact-account
 - Ik krijg een bericht in de app dat ik mijn app moet updaten, is dit verplicht?
 - Hoe reset ik mijn Payconiq by Bancontact-app?
 - Wanneer ik op de app klik om hem te openen, gebeurt er niets. Hoe kan ik de app openen op mijn toestel?
 - Ik ben van bank veranderd, wat moet ik doen?
 
 - 
						Varia
						
- Ik kan niet meer betalen met mijn Payconiq by Bancontact-app. Ik krijg een bericht dat mijn bank de betaling weigert omdat mijn kaart of de kaart van de begunstigde geblokkeerd is.
 - Ik krijg de foutmelding ‘Autorisatie mislukt’ te zien. Wat kan ik doen om dit op te lossen?
 - Ik ben mijn pincode vergeten of ik heb drie keer een verkeerde pin ingegeven. Wat moet ik doen?
 - Ik slaag er niet in de app te installeren. Wat zijn de mogelijke oorzaken?
 - Wat als ik mijn smartphone verlies of als iemand mijn toestel steelt? Kan iemand er dan betalingen mee uitvoeren?
 
 
