Ik krijg deze foutmelding te zien: ‘Je toestel voldoet niet aan onze beveiligingsvereisten. Raadpleeg de veelgestelde vragen voor informatie over de instellingen van je toestel.’
- Gebruik je een Android-toestel? Controleer de volgende instellingen en pas ze eventueel aan. Dit zal het probleem in de meeste gevallen verhelpen.
- Zorg dat alle ontwikkelaarsopties uitgeschakeld zijn, waaronder ook de USB-foutopsporing. Je kan deze optie aanpassen bij 'Ontwikkelaarsopties' onder 'Instellingen'.
- Zorg dat je toestel niet 'rooted' is. Is het besturingssysteem een Android-variant (ook wel een custom rom genoemd) zoals LineageOS of Pixel Experience? Dan kan de Payconiq by Bancontact-app niet worden geïnstalleerd omwille van veiligheidsredenen.
- Gebruik je een iOS-toestel? In dat geval mag je toestel niet 'jailbroken' zijn.
Blijft je probleem aanhouden? Dan gebruik je waarschijnlijk een onbekend toestel of een zeer recent model dat nog niet in onze appserver is geconfigureerd. Ga naar het contactformulier op onze website of in de app (hoofdmenu) en bezorg ons meer informatie over de producent, het model en de versie van het besturingssysteem van je toestel.
Other FAQs
-
Aan de slag
- De app werkt niet en lijkt te zijn vastgelopen. Hoe los ik dat op?
- Hoe installeer ik de Payconiq by Bancontact-app?
- Hoe wijzig of ontkoppel ik de bankrekening die gekoppeld is aan mijn app?
- Ik gebruik al een app van mijn bank. Kan ik dan ook nog de Payconiq by Bancontact-app installeren?
- Ik heb tijdens de installatieprocedure de sms-code niet ontvangen. Wat nu?
-
Betalingen uitvoeren
- Ik krijg een foutmelding wanneer ik een vriend probeer te betalen met mijn Keytrade kaart.
- Wie kan ik contacteren als ik vragen heb over mijn transacties?
- Als ik een vriend of collega wil betalen via de app, moet die dan klant zijn bij mijn bank?
- Als ik iemand wil terugbetalen, moet ik dan tot het einde van de transactie bij de ontvanger blijven?
- De mededelingen op mijn rekeningafschriften over betalingen onder vrienden verschillen van de mededelingen in mijn transactiehistoriek in de app. Hoe komt dat?
-
Privacy en veiligheid
- Hoe kan ik de gegevens in mijn app beveiligen?
- Ik gebruik mijn smartphone voor het uitvoeren van betalingen. Heeft mijn gsm-operator dan toegang tot mijn persoonlijke gegevens?
- Waarom moet de app toegang krijgen tot de camera van mijn toestel?
- Waarom wil de app berichten sturen naar mij?
- Welke persoonlijke gegevens zitten er in de app?
- Functies van de app
-
Diensten
- De gegevens van de geldautomaat in de app kloppen niet.
- Heb ik een internetverbinding nodig om een ticket aan te kopen?
- Heb ik een internetverbinding nodig om een ticket aan te kopen?
- Het bedrag dat in de app wordt getoond voor mijn maaltijdchequesaldo is niet correct, wat kan ik doen?
- Het getoonde bedrag is € 0, hoewel ik nog maaltijdcheques op mijn Sodexo-kaart heb staan.
-
Wat te doen in geval van?
- Ik krijg een bericht in de app dat ik mijn app moet updaten, is dit verplicht?
- Is het normaal dat ik tijdens een update mijn e-mailadres en telefoonnummer moet invullen in de app?
- Waarom moet ik mijn app updaten?
- Hoe verwijder ik mijn Payconiq by Bancontact-account
- Hoe reset ik mijn Payconiq by Bancontact-app?
-
Varia
- Ik ben mijn pincode vergeten of ik heb drie keer een verkeerde pin ingegeven. Wat moet ik doen?
- Ik kan niet meer betalen met mijn Payconiq by Bancontact-app. Ik krijg een bericht dat mijn bank de betaling weigert omdat mijn kaart of de kaart van de begunstigde geblokkeerd is.
- Ik krijg de foutmelding ‘Autorisatie mislukt’ te zien. Wat kan ik doen om dit op te lossen?
- Ik krijg deze foutmelding te zien: ‘Je toestel voldoet niet aan onze beveiligingsvereisten. Raadpleeg de veelgestelde vragen voor informatie over de instellingen van je toestel.’
- Ik moet de simkaart in mijn toestel vervangen. Wat gebeurt er met de Payconiq by Bancontact-app?