Waarom moet ik mijn app updaten?
Door je app bij te werken wordt de gebruiksvriendelijkheid verbeterd.
In een eerste fase zijn je klantenkaarten en diensten weer makkelijk toegankelijk als je de app opnieuw moet installeren op een ander toestel.
In een tweede fase kan je je bankkaarten snel heractiveren wanneer je de app opnieuw moet installeren. Bovendien is je volledige transactiegeschiedenis weer beschikbaar, zelfs nadat je van toestel bent veranderd.
Other FAQs
-
Aan de slag
- Ik kan mijn bankrekening niet koppelen in de app
- Ik kan mijn Bancontact-kaart niet toevoegen in de app. /Ik krijg een foutmelding wanneer ik mijn Bancontact-kaart probeer toe te voegen in de app.
- Ik heb de verkeerde verificatiecode ingevoerd tijdens de installatieprocedure.
- Ik heb geen sms-code ontvangen tijdens de installatieprocedure.
- Ik heb tijdens de installatieprocedure de code via e-mail niet ontvangen. Wat nu?
-
Betalingen uitvoeren
- Kan ik met de app voor elk bedrag betalingen doen of ontvangen?
- Worden de betaalde/ontvangen bedragen onmiddellijk op mijn rekening verrekend bij een betaling met de Payconiq by Bancontact-app?
- Waar vind ik een overzicht van de transacties die ik heb uitgevoerd?
- Kan dezelfde QR-code door verschillende betalers worden gescand?
- Ik heb een verkeerde betaling gedaan. Wat moet ik nu doen?
-
Privacy en veiligheid
- Waarom moet de app toegang krijgen tot de camera van mijn toestel?
- Hoe kan ik de gegevens in mijn app beveiligen?
- Welke persoonlijke gegevens zitten er in de app?
- Ik wil inloggen in de app, maar ik ben van telefoonnummer of e-mailadres veranderd.
- Ik gebruik mijn smartphone voor het uitvoeren van betalingen. Heeft mijn gsm-operator dan toegang tot mijn persoonlijke gegevens?
- Functies van de app
-
Diensten
- Ik kan mijn Pluxee/Sodexo-kaart niet toevoegen. Ik krijg een bericht dat het nummer of de geldigheidsdatum van mijn kaart niet klopt.
- Het getoonde bedrag is € 0, hoewel ik nog maaltijdcheques op Pluxee/Sodexo Card heb staan.
- Hoe vind ik een geldautomaat via de Payconiq by Bancontact-app?
- Hoe koop ik een ticket van De Lijn?
- Hoe kan ik het beschikbare saldo van mijn maaltijdcheques zien?
-
Wat te doen in geval van?
- Hoe verwijder ik mijn Payconiq by Bancontact-account
- Waarom moet ik mijn app updaten?
- Ik krijg een bericht in de app dat ik mijn app moet updaten, is dit verplicht?
- Is het normaal dat ik tijdens een update mijn e-mailadres en telefoonnummer moet invullen in de app?
- Hoe reset ik mijn Payconiq by Bancontact-app?
-
Varia
- Ik kan niet meer betalen met mijn Payconiq by Bancontact-app. Ik krijg een bericht dat mijn bank de betaling weigert omdat mijn kaart of de kaart van de begunstigde geblokkeerd is.
- Ik ben mijn pincode vergeten of ik heb drie keer een verkeerde pin ingegeven. Wat moet ik doen?
- Ik krijg de foutmelding ‘Autorisatie mislukt’ te zien. Wat kan ik doen om dit op te lossen?
- Ik krijg deze foutmelding te zien: ‘Je toestel voldoet niet aan onze beveiligingsvereisten. Raadpleeg de veelgestelde vragen voor informatie over de instellingen van je toestel.’
- Ik slaag er niet in de app te installeren. Wat zijn de mogelijke oorzaken?