Hoe installeer ik de Payconiq by Bancontact-app?
De app installeren is erg makkelijk. Zoek in de App Store (iOS) of Google Play Store (Android) naar 'Payconiq by Bancontact' en tik op het pictogram van de app. De download start automatisch. Daarna installeer je de app in enkele stappen. Hou zeker je kaartlezer of Digipass bij de hand. Zorg er ook voor dat je de app van je bank hebt gedownload op je smartphone.
1.Geef eerst je telefoonnummer in en bevestig met een sms-code die je zal ontvangen.
2.Vul je naam en e-mailadres in om je account aan te maken en kies een pincode. Deze pincode zal je gebruiken om al je betalingen te bevestigen.
3.Voeg je Bancontact-kaart toe aan de app.
4.Koppel vervolgens je bankrekening aan de app en je krijgt toegang tot alle features. Voor klanten van Argenta, AXA, Banx, Belfius, BNP Paribas Fortis, CBC Banque, Crelan, Fintro, Hello Bank!, ING, KBC Bank, KBC Brussels en vdk bank is het vandaag al mogelijk om hun bankrekening te koppelen aan de Payconiq by Bancontact-app. Andere banken zullen volgen.
Heb je alle stappen met succes doorlopen? Perfect! Dan kan je nu overal mobiel betalen met de Payconiq by Bancontact-app.
Je kan ook nog extra Bancontact-kaarten registreren - maximum 5 - door 'Voeg kaart toe' te kiezen via de optie 'Betaalmiddelen' uit het hoofdmenu. Je kan slechts één bankrekening koppelen om betalingen te doen door gebruik te maken van de contactenlijst, de winkellijst en het betaalverzoek.
Other FAQs
-
Aan de slag
- Ik heb de verkeerde verificatiecode ingevoerd tijdens de installatieprocedure.
- Ik heb geen sms-code ontvangen tijdens de installatieprocedure.
- Ik heb tijdens de installatieprocedure de code via e-mail niet ontvangen. Wat nu?
- Ik kan mijn Bancontact-kaart niet toevoegen in de app. /Ik krijg een foutmelding wanneer ik mijn Bancontact-kaart probeer toe te voegen in de app.
- Ik kan mijn bankrekening niet koppelen in de app
-
Betalingen uitvoeren
- Ik krijg een foutmelding wanneer ik een vriend probeer te betalen met mijn Keytrade kaart.
- Als ik een vriend of collega wil betalen via de app, moet die dan klant zijn bij mijn bank?
- Als ik iemand wil terugbetalen, moet ik dan tot het einde van de transactie bij de ontvanger blijven?
- De mededelingen op mijn rekeningafschriften over betalingen onder vrienden verschillen van de mededelingen in mijn transactiehistoriek in de app. Hoe komt dat?
- Hoelang blijven de transacties zichtbaar in mijn historiek?
-
Privacy en veiligheid
- Hoe kan ik de gegevens in mijn app beveiligen?
- Ik gebruik mijn smartphone voor het uitvoeren van betalingen. Heeft mijn gsm-operator dan toegang tot mijn persoonlijke gegevens?
- Ik wil inloggen in de app, maar ik ben van telefoonnummer of e-mailadres veranderd.
- Waarom moet de app toegang krijgen tot de camera van mijn toestel?
- Waarom wil de app berichten sturen naar mij?
- Functies van de app
-
Diensten
- De gegevens van de geldautomaat in de app kloppen niet.
- Facturen | Ik heb de functionaliteit ‘Facturen’ in mijn app geactiveerd, maar ik heb nog geen documenten ontvangen.
- Facturen | Welke bedrijven kunnen mij facturen bezorgen via mijn Payconiq by Bancontact app?
- Facturen | Wie is POM?
- Heb ik een internetverbinding nodig om een ticket aan te kopen?
-
Wat te doen in geval van?
- Ik krijg een bericht in de app dat ik mijn app moet updaten, is dit verplicht?
- Is het normaal dat ik tijdens een update mijn e-mailadres en telefoonnummer moet invullen in de app?
- Waarom moet ik mijn app updaten?
- Hoe verwijder ik mijn Payconiq by Bancontact-account
- Hoe reset ik mijn Payconiq by Bancontact-app?
-
Varia
- Hoe kan ik me inschrijven voor de newsletter van Payconiq by Bancontact?
- Ik ben mijn pincode vergeten of ik heb drie keer een verkeerde pin ingegeven. Wat moet ik doen?
- Ik kan niet meer betalen met mijn Payconiq by Bancontact-app. Ik krijg een bericht dat mijn bank de betaling weigert omdat mijn kaart of de kaart van de begunstigde geblokkeerd is.
- Ik krijg de foutmelding ‘Autorisatie mislukt’ te zien. Wat kan ik doen om dit op te lossen?
- Ik krijg deze foutmelding te zien: ‘Je toestel voldoet niet aan onze beveiligingsvereisten. Raadpleeg de veelgestelde vragen voor informatie over de instellingen van je toestel.’