Waarom wil de app berichten sturen naar mij?
De Payconiq by Bancontact-app zal je slechts in zeer specifieke situaties een bericht sturen, en enkel om je een betere dienstverlening te verzekeren. Enkele voorbeelden van berichten die je kan krijgen:
- Om je melden dat je nog geen Bancontact-kaart of bankrekeningnummer hebt gekoppeld.
- Om je te herinneren dat een betaalkaart bijna vervalt of vervallen is.
- Om je te verwittigen wanneer iemand je vanop afstand een betaling heeft verstuurd.
- Om je te informeren over nieuwe diensten.
Je kan deze berichtgeving op elk moment in- of uitschakelen via de instellingen van je toestel.
Other FAQs
-
Aan de slag
- De app werkt niet en lijkt te zijn vastgelopen. Hoe los ik dat op?
- Hoe installeer ik de Payconiq by Bancontact-app?
- Hoe wijzig ik de bankrekening die gekoppeld is aan mijn app?
- Ik gebruik al een app van mijn bank. Kan ik dan ook nog de Payconiq by Bancontact-app installeren?
- Ik heb tijdens de installatieprocedure de sms-code niet ontvangen. Wat nu?
-
Betalingen uitvoeren
- Wie kan ik contacteren als ik vragen heb over mijn transacties?
- Als ik een vriend of collega wil betalen via de app, moet die dan klant zijn bij mijn bank?
- Als ik iemand wil terugbetalen, moet ik dan tot het einde van de transactie bij de ontvanger blijven?
- De mededelingen op mijn rekeningafschriften over betalingen onder vrienden verschillen van de mededelingen in mijn transactiehistoriek in de app. Hoe komt dat?
- Hoelang blijven de transacties zichtbaar in mijn historiek?
-
Privacy en veiligheid
- Hoe kan ik de gegevens in mijn app beveiligen?
- Ik gebruik mijn smartphone voor het uitvoeren van betalingen. Heeft mijn gsm-operator dan toegang tot mijn persoonlijke gegevens?
- Waarom moet de app toegang krijgen tot de camera van mijn toestel?
- Waarom wil de app berichten sturen naar mij?
- Welke persoonlijke gegevens zitten er in de app?
- Functies van de app
-
Diensten
- De gegevens van de geldautomaat in de app kloppen niet.
- Heb ik een internetverbinding nodig om een ticket aan te kopen?
- Heb ik een internetverbinding nodig om een ticket aan te kopen?
- Het bedrag dat in de app wordt getoond voor mijn maaltijdchequesaldo is niet correct, wat kan ik doen?
- Het getoonde bedrag is € 0, hoewel ik nog maaltijdcheques op mijn Sodexo-kaart heb staan.
- Wat te doen in geval van?
-
Varia
- Ik ben mijn pincode vergeten of ik heb drie keer een verkeerde pin ingegeven. Wat moet ik doen?
- Ik kan niet meer betalen met mijn Payconiq by Bancontact-app. Ik krijg een bericht dat mijn bank de betaling weigert omdat mijn kaart of de kaart van de begunstigde geblokkeerd is.
- Ik krijg de foutmelding ‘Autorisatie mislukt’ te zien. Wat kan ik doen om dit op te lossen?
- Ik krijg deze foutmelding te zien: ‘Je toestel voldoet niet aan onze beveiligingsvereisten. Raadpleeg de veelgestelde vragen voor informatie over de instellingen van je toestel.’
- Ik moet de simkaart in mijn toestel vervangen. Wat gebeurt er met de Payconiq by Bancontact-app?