Hoe wijzig of ontkoppel ik de bankrekening die gekoppeld is aan mijn app?
Om het bankrekeningnummer (IBAN) te wijzigen (of te ontkoppelen) die is gekoppeld aan uw Payconiq by Bancontact-app, begint u met het ontkoppelen van het huidige bankrekeningnummer.
Opgelet: zorg ervoor dat u niet uw bankkaart ontkoppelt.
Linksboven op het startscherm gaat u naar het menu van de app en tikt u op 'Betaalmiddelen'. Selecteer vervolgens 'Gekoppelde bankrekening' en klik op de knop 'Ontkoppel mijn bankrekening'.
U wordt gevraagd uw verzoek te bevestigen door nogmaals op de knop 'Ontkoppel mijn bankrekening' te klikken.
Volg deze 3 stappen om uw nieuwe bankrekening te koppelen.
Heb je geen toegang tot je app?
Stuur dan een mail met je naam, je nummer en een beschrijving van je probleem naar support@payconiq.be. Dan zoeken we samen verder naar een oplossing.
Other FAQs
-
Aan de slag
- Ik heb de verkeerde verificatiecode ingevoerd tijdens de installatieprocedure.
- Ik heb geen sms-code ontvangen tijdens de installatieprocedure.
- Ik heb tijdens de installatieprocedure de code via e-mail niet ontvangen. Wat nu?
- Ik kan mijn Bancontact-kaart niet toevoegen in de app. /Ik krijg een foutmelding wanneer ik mijn Bancontact-kaart probeer toe te voegen in de app.
- Ik kan mijn bankrekening niet koppelen in de app
-
Betalingen uitvoeren
- Ik krijg een foutmelding wanneer ik een vriend probeer te betalen met mijn Keytrade kaart.
- Als ik een vriend of collega wil betalen via de app, moet die dan klant zijn bij mijn bank?
- Als ik iemand wil terugbetalen, moet ik dan tot het einde van de transactie bij de ontvanger blijven?
- De mededelingen op mijn rekeningafschriften over betalingen onder vrienden verschillen van de mededelingen in mijn transactiehistoriek in de app. Hoe komt dat?
- Hoelang blijven de transacties zichtbaar in mijn historiek?
-
Privacy en veiligheid
- Hoe kan ik de gegevens in mijn app beveiligen?
- Ik gebruik mijn smartphone voor het uitvoeren van betalingen. Heeft mijn gsm-operator dan toegang tot mijn persoonlijke gegevens?
- Ik wil inloggen in de app, maar ik ben van telefoonnummer of e-mailadres veranderd.
- Waarom moet de app toegang krijgen tot de camera van mijn toestel?
- Waarom wil de app berichten sturen naar mij?
- Functies van de app
-
Diensten
- De gegevens van de geldautomaat in de app kloppen niet.
- Facturen | Ik heb de functionaliteit ‘Facturen’ in mijn app geactiveerd, maar ik heb nog geen documenten ontvangen.
- Facturen | Welke bedrijven kunnen mij facturen bezorgen via mijn Payconiq by Bancontact app?
- Facturen | Wie is POM?
- Heb ik een internetverbinding nodig om een ticket aan te kopen?
-
Wat te doen in geval van?
- Ik krijg een bericht in de app dat ik mijn app moet updaten, is dit verplicht?
- Is het normaal dat ik tijdens een update mijn e-mailadres en telefoonnummer moet invullen in de app?
- Waarom moet ik mijn app updaten?
- Hoe verwijder ik mijn Payconiq by Bancontact-account
- Hoe reset ik mijn Payconiq by Bancontact-app?
-
Varia
- Hoe kan ik me inschrijven voor de newsletter van Payconiq by Bancontact?
- Ik ben mijn pincode vergeten of ik heb drie keer een verkeerde pin ingegeven. Wat moet ik doen?
- Ik kan niet meer betalen met mijn Payconiq by Bancontact-app. Ik krijg een bericht dat mijn bank de betaling weigert omdat mijn kaart of de kaart van de begunstigde geblokkeerd is.
- Ik krijg de foutmelding ‘Autorisatie mislukt’ te zien. Wat kan ik doen om dit op te lossen?
- Ik krijg deze foutmelding te zien: ‘Je toestel voldoet niet aan onze beveiligingsvereisten. Raadpleeg de veelgestelde vragen voor informatie over de instellingen van je toestel.’