Wat is een CDD-onderzoek, en waarom is dat noodzakelijk?
Om witwassen van geld en financiering van terrorisme te voorkomen, is Payconiq bij wet verplicht om de identiteit van alle gebruikers te controleren. Wanneer u een Payconiq-contract ondertekent, vragen we u dan ook om allerlei documenten mee te sturen. Deze documenten worden gebruikt voor identificatie en verificatie (van uw zaak en de ondertekenaar van het contract). Dit klantenonderzoek wordt ook wel CDD of Customer Due Diligence genoemd.
Alle persoonlijke gegevens en documenten van u én uw (mede)zaakvoerders worden op een beveiligde manier verwerkt en opgeslagen. Meer informatie over deze wetgeving en de verplichtingen van financiële instellingen als Payconiq kan u terugvinden op de website van de Federale Overheidsdienst Economie.
Other FAQs
- Payconiq in de praktijk
-
Mijn Payconiq-uitbetalingen
- Hoe herken ik een Payconiq-transactie op mijn uittreksels voor gegroepeerde uitbetalingen?
- Gegroepeerde uitbetalingen
- Ik heb een e-mail ontvangen met de vraag om mijn bedrijfsgegevens bij te werken. Waarom?
- Kan ik de naam van mijn klant terugvinden op mijn rekeninguittreksels?
- Wanneer komt de betaling van een klant op mijn bankrekening?
- Mijn handelaarsaccount beheren
-
Payconiq-oplossingen voor handelaars
- PAYCONIQ GO | Hoe werkt het gebruikersbeheer van Payconiq GO?
- Payconiq GO | Ik wil een eerste GO-gebruiker aanmaken. Wat heb ik nodig?
- Payconiq GO | Waarom heeft Payconiq een bijkomend e-mailadres nodig bij het instellen van een GO-gebruiker?
- Payconiq GO | Wat zijn de API-key en Product-ID (PPID) en waar kan ik deze vinden?
- Payconiq GO | Mijn GO-wachtwoordlink is niet langer geldig
- Een handelaarsaccount aanvragen
-
Aan de slag met het handelaarsportaal
- Hoe kan ik het overzicht van mijn inkomende betalingen bekijken?
- De link om een wachtwoord aan te vragen is vervallen. Hoe krijg ik een nieuwe?
- Hoe kan ik een transactieoverzicht downloaden in het handelaarsportaal?
- Hoe kan ik een wachtwoord aanvragen voor het handelaarsportaal?
- Ik kan geen documenten opladen, hoe kan ik dit oplossen?
- Mijn Payconiq-factuur
-
Alles over maaltijdcheques via Payconiq
- Hoe kan u betalingen met maaltijdcheques via Payconiq activeren of aanvragen?
- Hoe verloopt de uitbetaling van een ‘gecombineerde’ transactie met maaltijdcheques en Payconiq?
- Hoe werken maaltijdcheques met Payconiq voor klanten?
- De betalingen met maaltijdcheques ontbreken in mijn betalingsoverzicht.
- Hoe kan ik mijn ‘gecombineerde’ transacties met maaltijdcheques en Payconiq opvolgen?
-
Werkingskost
- Blijft de werkingskost van toepassing als er geen transacties plaatsvinden?
- Ik heb meerdere Payconiq-handelaarsaccounts (Merchant ID’s) voor mijn zaak. Hoe kan ik deze samenvoegen?
- Ik ontving een factuur voor de werkingskost, maar ik ga hier niet mee akkoord. Hoe ontvang ik een terugbetaling?
- Is de jaarlijks gefactureerde werkingskost van € 18 inclusief btw?
- Mijn BTW-nummer is veranderd. Waarom wordt mij opnieuw een werkingskost aangerekend?