Ik wil niet dat maaltijdcheques de voorgeselecteerde betalingsmethode is. Ik wil dit zelf handmatig kiezen bij elke betaling.
Je hebt 2 opties om dit uit te schakelen:
- Ga naar de Diensten van de app, tik op Maaltijdcheques en deactiveer de optie "Maaltijdcheques als voorkeur".
- Ga naar het Menu linksboven in de app, tik op Betaalmethoden, tik op je maaltijdchequekaart en deactiveer vervolgens de optie "Maaltijdcheques als voorkeur".
Other FAQs
- 
						Aan de slag
						- Ik kan mijn bankrekening niet koppelen in de app
- Ik kan mijn Bancontact-kaart niet toevoegen in de app. /Ik krijg een foutmelding wanneer ik mijn Bancontact-kaart probeer toe te voegen in de app.
- Ik heb geen sms-code ontvangen tijdens de installatieprocedure.
- Ik heb tijdens de installatieprocedure de code via e-mail niet ontvangen. Wat nu?
- Ik heb de verkeerde verificatiecode ingevoerd tijdens de installatieprocedure.
 
- 
						Betalingen uitvoeren
						- Kan ik met de app voor elk bedrag betalingen doen of ontvangen?
- Worden de betaalde/ontvangen bedragen onmiddellijk op mijn rekening verrekend bij een betaling met de Payconiq by Bancontact-app?
- Waar vind ik een overzicht van de transacties die ik heb uitgevoerd?
- Kan dezelfde QR-code door verschillende betalers worden gescand?
- Ik heb een verkeerde betaling gedaan. Wat moet ik nu doen?
 
- 
						Privacy en veiligheid
						- Waarom moet de app toegang krijgen tot de camera van mijn toestel?
- Ik wil inloggen in de app, maar ik ben van telefoonnummer of e-mailadres veranderd.
- Welke persoonlijke gegevens zitten er in de app?
- Hoe kan ik de gegevens in mijn app beveiligen?
- Ik gebruik mijn smartphone voor het uitvoeren van betalingen. Heeft mijn gsm-operator dan toegang tot mijn persoonlijke gegevens?
 
- Functies van de app
- 
						Diensten
						- Ik kan mijn Pluxee/Sodexo-kaart niet toevoegen. Ik krijg een bericht dat het nummer of de geldigheidsdatum van mijn kaart niet klopt.
- Het getoonde bedrag is € 0, hoewel ik nog maaltijdcheques op Pluxee/Sodexo Card heb staan.
- Hoe koop ik een ticket van De Lijn?
- Hoe vind ik een geldautomaat via de Payconiq by Bancontact-app?
- Hoe kan ik het beschikbare saldo van mijn maaltijdcheques zien?
 
- 
						Wat te doen in geval van?
						- Hoe verwijder ik mijn Payconiq by Bancontact-account
- Is het normaal dat ik tijdens een update mijn e-mailadres en telefoonnummer moet invullen in de app?
- Waarom moet ik mijn app updaten?
- Ik krijg een bericht in de app dat ik mijn app moet updaten, is dit verplicht?
- Hoe reset ik mijn Payconiq by Bancontact-app?
 
- 
						Varia
						- Ik kan niet meer betalen met mijn Payconiq by Bancontact-app. Ik krijg een bericht dat mijn bank de betaling weigert omdat mijn kaart of de kaart van de begunstigde geblokkeerd is.
- Ik krijg de foutmelding ‘Autorisatie mislukt’ te zien. Wat kan ik doen om dit op te lossen?
- Ik ben mijn pincode vergeten of ik heb drie keer een verkeerde pin ingegeven. Wat moet ik doen?
- Ik slaag er niet in de app te installeren. Wat zijn de mogelijke oorzaken?
- Wat als ik mijn smartphone verlies of als iemand mijn toestel steelt? Kan iemand er dan betalingen mee uitvoeren?
 
