Doneer 2 euro aan het goede doel met Scan for Change

publish date
7 oktober 2021

Begin oktober start de actie Scan for Change, een innovatieve manier om kleine bedragen te doneren aan het goede doel. Met de Payconiq by Bancontact-app kan je eenvoudig een gift maken van 2 euro door een QR-code te scannen. Het initiatief dat gelanceerd wordt in samenwerking met de Koning Boudewijnstichting, wil een nieuwe manier van fondsenwerving stimuleren en zo vooral jongeren warm maken voor het goede doel. 28 verschillende goede doelen actief binnen 6 verschillende maatschappelijke thema’s doen mee aan de actie. “We hopen dat het doneren van kleine bedragen zich verder ontwikkelt tot één van die kleine dagelijkse gewoontes”, luidt het bij Bancontact Payconiq Company.

Twee jaar geleden lanceerde Bancontact Payconiq Company de eerste editie van Scan for Change, dat micro-giften van 2 euro mogelijk maakt. Vandaag geeft de betaalspeler het mobiel doneren een nieuwe boost. In de maand oktober start de tweede editie van de Scan for Change-actie Doneren kan heel eenvoudig door een QR-code te scannen met de Payconiq by Bancontact-app in de krant tijdens het weekend van 9 en 23 oktober, op de website Scanforchange.be of in de Payconiq by Bancontact-app zelf onder ‘Diensten’ (hierbij scan je geen QR-code). Veel eenvoudiger dan de klassieke bankoverschrijving, die veel mensen weerhoudt om kleine donaties te doen. Na de oktoberactie blijft het mogelijk om te doneren via de app en op Scanforchange.be: november en decemberzijn immers de maanden waarin Belgen het vaakst een goed doel steunen.

ZES MAATSCHAPPELIJKE THEMA’S

De najaarsactie van Scan for Change brengt zes thema’s onder de aandacht: Gezondheid, Armoede, Natuur, Dierenwelzijn, Kinderwelzijn en Mentaal Welzijn (zie onder). Dit laatste thema werd toegevoegd na het uitbreken van de coronacrisis die het mentaal en psychologisch evenwicht van tal van mensen heeft beïnvloed.  Alle giften worden per thema ingezameld en gelijk verdeeld onder de deelnemende goede doelen onder het specifieke thema. Elke gift gaat integraal, tot de laatste cent, naar het goede doel. De actie gebeurt in samenwerking met De Koning Boudewijnstichting. 

Lees het volledige persbericht hier.