Teveel betaald met Payconiq? Geen probleem, zo los je het op

publish date
1 oktober 2021

Heb je een fout bedrag ingegeven tijdens je betaling met Payconiq? Of kreeg je als handelaar een fout bedrag aan van je klant? Dat kan wel eens gebeuren, maar geen zorgen. Het kan gelukkig snel worden opgelost.

Heb je een fout bedrag ingegeven tijdens je betaling met Payconiq? Of kreeg je als handelaar een fout bedrag aan van je klant? Dat kan wel eens gebeuren, maar geen zorgen. Het kan gelukkig snel worden opgelost. 

Deze stappen moet je volgen om de foute betaling in orde te brengen: 

Ben je Payconiq handelaar

  1. Ga naar je Payconiq-handelaarsportaal om de transactie van je klant te zoeken. 
  2. Contacteer de dienst support via info@payconiq.be met informatie over de betaling: terug te storten bedrag en identificatienummer (Transactie ID) van de betaling. Dit is terug te vinden onder het tabblad ‘Alle Transacties’.  
  3. We brengen de terugbetaling zo snel mogelijk in orde! 

Ben je gebruiker van de Payconiq by Bancontact-app? Ga dan naar de handelaar bij wie je teveel hebt betaald met je bewijs van aankoop en betaling. Vraag hem om je het verschuldigde bedrag terug te betalen of om contact op te nemen met de dienst support van Payconiq om de terugbetaling in orde te brengen. 

Heb je nog vragen? Neem een kijkje in onze Veelgestelde vragen op onze website.