Nieuwe functionaliteit ‘Facturen’ in de Payconiq by Bancontact-app vereenvoudigt administratie

publish date
12 maart 2024

Persoonlijke administratie en facturen betalen. Het kan zijn dat je – net als zoveel andere Belgen – dit liever voor je uit schuift.

Maar, wat als er een functionaliteit bestond die je administratie voor jou vereenvoudigt? Waarmee je je facturen betaalt in een vingerknip?  

Te mooi om waar te zijn? Toch niet! Dankzij ‘Facturen’, de nieuwe functionaliteit in de Payconiq by Bancontact-app.  

Hiermee ontvang en betaal je facturen rechtstreeks in de app. Veilig en snel. Zo blijf je up to date met je administratie.  

Hoe werkt het? 

De functionaliteit wordt niet automatisch geactiveerd. Je kan dit zelf op ieder moment (de)activeren.  

Van zodra ‘Facturen’ is geactiveerd, ontvang je de facturen van deelnemende bedrijven die gelinkt zijn aan jouw email adres of gsm-nummer automatisch in je app. 

  • Heb je een nieuwe factuur ontvangen? Tik dan op de melding die je ontving of ga via het menu in de app naar ‘Facturen’.   
  • Heb je een openstaande factuur? Dan zie je deze in de tab ‘TE BETALEN’.   
  • De facturen die je al betaald hebt, staan in de tab ‘BETAALD’.   

Facturen blijven 2 jaar beschikbaar in de app.  

Ontdek alles over hoe je de ‘Facturen’-functionaliteit activeert in je app. 

 

Lees het volledige persartikel hier.