Contact & Ondersteuning Zakelijk2017-11-27T19:54:04+00:00

Ondersteuning

Wat zijn de technische vereisten om Payconiq te gebruiken?2017-11-22T20:13:16+00:00

U bereikt het Handelaarsportaal via elke browser voor Android/iOS op je smartphone of tablet of via elke computer met internetverbinding.

Hoe veilig is Payconiq? Wat als ik fraude of misbruik vermoed?2017-11-21T14:54:50+00:00

Payconiq gaat tot het uiterste om alle mobiele betalingen veilig te laten verlopen. Wat u kunt doen? Uw Payconiq-code nooit delen. Zo zet u fraude en misbruik buitenspel. Vermoed u toch dat er meer aan de hand is? Neem dan onmiddellijk contact op met [email protected]

Hoe koppel ik een andere bankrekening aan mijn professioneel Payconiq-account?2017-11-21T14:53:21+00:00

Richt u tot uw commerciële contactpersoon. Hij of zij zal uw vragen om een nieuw SEPA-mandaat te ondertekenen. Dat is nodig om uw bankrekeningnummer te wijzigen.

Krijg ik regelmatig een verslag van mijn transacties?2017-11-21T14:50:33+00:00

Op het Handelaarsportaal beheert u de weergave van uw dagelijkse en wekelijkse totalen en krijgt u een algemeen overzicht van uw dagelijkse transacties.

Zie ik de details van transacties op mijn factuur?2018-02-28T16:13:15+00:00

Op de factuur vindt u het aantal transacties zonder details. Die vindt u op het handelaarsportaal.

Hoe word ik gefactureerd?2018-02-28T16:11:35+00:00

U ontvangt maandelijks een factuur per mail met het aantal transacties.

De factuur is exclusief BTW. De kosten worden geïnd dmv een direct debit invordering. Hiervoor heeft u een mandaat getekend.

Wanneer komt de betaling van de klant op mijn bankrekening?2017-11-21T14:27:13+00:00

Na maximaal één werkdag staat het geld op uw rekening.

Kan ik bulkbetalingen doen?2017-11-21T14:25:14+00:00

Momenteel is dat nog niet mogelijk. We speuren continu naar opties en brengen u op de hoogte als er iets verandert.

Hoe weet ik of een transactie is gelukt?2017-11-21T14:20:42+00:00

U ontvangt onmiddellijk na de betaling een betalingsbevesting in het Handelaarsportaal .

Kan ik extra info toevoegen aan een transactie?2017-11-21T14:07:57+00:00

Nee, dat is helaas niet mogelijk.

Kan ik mijn transacties exporteren uit het Handelaarsportaal?2017-11-21T14:03:40+00:00

Ja, u exporteert uw data naar Excel en PDF, waar u er vrij over beschikt.

Zie ik alle transacties in het Handelaarsportaal?2017-11-21T14:00:05+00:00

Ja, u vindt alle betalingen naar uw zaak op het Handelaarsportaal.

Waar zie ik mijn transacties?2017-11-21T13:55:37+00:00

In het Handelaarsportaal volgt u al uw Payconiq-transacties op de voet: https://portal.payconiq.com/login .

Kan ik mijn logo, en andere gegevens die over mijn bedrijf verschijnen in de app, wijzigen?2017-11-21T13:32:37+00:00

Mail uw vraag en uw logo of nieuwe gegevens naar [email protected] en wij brengen alles voor u in orde. Wilt u uw bankrekeningnummer wijzigen? Klop dan aan bij uw commerciële contactpersoon. Want in dat geval moet u een nieuw SEPA-mandaat ondertekenen.

Kan ik Payconiq koppelen aan mijn kassa?2017-11-21T13:28:23+00:00

We zoeken naar mogelijkheden om Payconiq te koppelen aan uw kassa in 2017. We houden u op de hoogte.

Hoeveel kost Payconiq?2018-02-28T16:12:17+00:00

U betaalt 0.06 euro per transactie. Wij bezorgen u maandelijks een factuur. De app downloaden en gebruiken is gratis. Let op: uw internetprovider mag wel kosten aanrekenen voor het gebruik van mobiele data. Op uw contract staat hoeveel de transactiekosten zijn.

Ik ben mijn gebruikersnaam/wachtwoord voor het Handelaarsportaal vergeten.2017-11-21T12:04:22+00:00

Ga naar de homepagina van het Handelaarsportaal https://portal.payconiq.com en klik op ‘wachtwoord vergeten?’ Vul uw e-mailadres in op de volgende pagina en klik op ‘stuur mij een wachtwoord’. Uw ontvangt een e-mail met uw nieuwe wachtwoord.

Een klant kan niet betalen. Wat is de oorzaak?2017-11-21T11:50:04+00:00

Er zijn verschillende mogelijkheden. 1) onvoldoende tegoed 2) direct Debit is niet toegestaan 3) het account werd geblokkeerd 4) er is geen internetverbinding. Mail naar [email protected] en we komen snel bij je terug.

Wanneer krijg ik de link naar het Handelaarsportaal?2017-11-21T11:48:04+00:00

Is de deal rond? Dan zetten we u op weg met een e-mail. Daarin vind u de link naar het Handelaarsportaal.

Wat is de contracttermijn?2017-11-21T11:46:17+00:00

Het contract is van onbepaalde duur. U kunt het op elk moment stopzetten mits een opzegtermijn van één maand. Die begint te lopen op de eerste dag van de kalendermaand ná uw opzeg.

Hoe wijzig ik mijn e-mailadres?2017-11-21T11:44:36+00:00

Mail naar [email protected] en wij passen uw e-mailadres aan. Let op: ook uw wachtwoord moet veranderen, het oude vervalt.

Krijg ik bevestiging via mijn account als een transactie is gelukt?2017-11-21T11:36:13+00:00

Ja, na de betaling ziet u onmiddellijk een bevestiging in het Handelaarsportaal of hoort u het bevestigingsgeluid (als u die optie hebt ingeschakeld bij de instellingen). Uw klant krijgt ook direct een betalingsbevestiging op zijn smartphone.

Ik kan niet inloggen op het Handelaarsportaal. Wat moet ik doen?2017-11-21T11:28:20+00:00

Controleer of u het juiste e-mailadres hebt ingevuld (zie welkomstmail) en het correcte wachtwoord gebruikt. Tik geen spaties voor of na het e-mailadres of wachtwoord. Nog altijd geen toegang? Mail naar [email protected]

Waar kan ik terecht met vragen over mijn contract?2017-11-21T11:26:12+00:00

Neem contact op via [email protected]

Kan ik op meerdere toestellen tegelijk inloggen?2017-11-21T10:43:13+00:00

Ja, u kunt op meerdere toestellen tegelijk inloggen. Zo houd u uw betalingen gemakkelijker in het oog via het Handelaarsportaal. En kunnen ook uw medewerkers – tegelijkertijd! – controleren of een betaling is gelukt.

Wat als een klant met Payconiq betaalt maar niet genoeg geld op zijn rekening heeft?2017-11-21T10:41:29+00:00

Payconiq verzekert dat u elke betaling via de Payconiq-app ontvangt.

Ik kan niet inloggen op de app. Wat ging er mis?2017-11-21T10:39:18+00:00

Probeert u in te loggen op de app? Gebruik dan uw Payconiq-gegevens en niet uw Payconiq-handelaarsgegevens. Die werken alleen voor het Handelaarsportaal. Nog altijd geen toegang? Mail naar [email protected] en beschrijf waar het precies misgaat.

Wanneer krijg ik mijn welkomstpakket?2017-11-21T10:37:49+00:00

Verschijnt uw zaak in onze app? Dan ontvangt u binnen maximaal twee weken uw welkomstpakket.

Kan ik extra promotiemateriaal krijgen?2017-11-21T10:35:45+00:00

Stuur een mailtje naar [email protected] en we bekijken samen de mogelijkheden. In principe vind u al het nodige promomateriaal in uw welkomstpakket.

Kan ik hetzelfde e-mailadres en telefoonnummer gebruiken voor meerdere gebruikers- en handelaarsaccounts?2017-11-21T10:34:09+00:00

Nee, u kunt uw telefoonnummer maar één keer gebruiken (door technische beperkingen).

Ik kan mijn wachtwoord niet wijzigen: het systeem reageert niet.2017-11-21T10:31:17+00:00

Tikt u uw wachtwoord in en gebeurt er niets? Dan kunt u twee kanten uit. 1) Misschien ligt het probleem bij gegevens die zijn opgeslagen in de browser. Leeg uw cache en uw geschiedenis, sluit de browser en probeer het opnieuw. Of probeer het via een andere browser (bijvoorbeeld Mozilla Firofox of Microsoft Edge i.p.v. Google Chrome). 2) Misschien voldoet uw wachtwoord niet aan de vereisten. Kies een wachtwoord met minstens acht tekens, een hoofdletter én een cijfer.

Ik heb winkels op verschillende locaties. Volstaat één contract met Payconiq?2017-11-21T10:23:12+00:00

Nee, u sluit voor elke locatie een nieuw contract af. Enkel met unieke client credentials gebruikt u Payconiq op verschillende plaatsen.

Ik heb een betaalsysteem nodig dat werkt in mijn handelaarszaak én onderweg . Hoe regel ik dat?2017-11-21T10:21:01+00:00

U moet dan twee contracten afsluiten. Want per verkooppunt heeft u een apart handelaarsaccount en dus een nieuw contract nodig. U kunt niet met dezelfde gegevens inloggen om de betaling te verifiëren.

Ik heb een vraag over mijn transacties (onregelmatigheden, ontbrekende betalingen, vertragingen, …)2017-11-21T10:20:36+00:00

Mail uw vraag of verzoek naar [email protected] We helpen u zo snel mogelijk verder.

Ik heb een vraag over mijn facturen.2017-11-29T14:53:06+00:00

Mail je vraag of verzoek naar [email protected]. We helpen je zo snel mogelijk verder.

Moet ik de Payconiq-app installeren?2017-11-21T10:16:14+00:00

Nee, eens uwzaak in onze app verschijnt, gaan betalingen rechtstreeks naar uw bankrekening. Uw klant heeft de app wél nodig om via Payconiq te betalen. Natuurlijk kunt u zich ook als gebruiker registreren en mobiel betalen in andere winkels. Registreer in dat geval als nieuwe gebruiker. Want uw handelaarsgegevens werken niet voor de app.

Ik wil Payconiq als betaalsysteem in mijn zaak. Wat moet ik doen?2017-11-21T10:04:46+00:00

Benieuwd naar de mogelijkheden van Payconiq in je winkel? Onze resellers vertellen je er graag alles over. Maak een afspraak en een adviseur neemt binnen 3 werkdagen contact met je op. Klik hier om een afspraak te maken.

Waarom werkt de link niet?2017-11-21T10:02:37+00:00

Daarvoor zijn verschillende oorzaken mogelijk. Giet alle details van uw probleem in een mailtje naar [email protected] Waar loopt het precies mis? Welke foutmelding krijgt u?  We bekijken uw vraag en komen snel bij u terug.

Kan ik een verkeerde betaling ongedaan maken?2017-11-21T09:55:52+00:00

Nee, u kunt een betaling niet zomaar ongedaan maken. Stuur een mailtje naar [email protected] met een screenshot van de transactie, de datum, tijd en het bedrag. Wij pluizen de zaak verder uit.

Hoe beëindig ik het contract?2017-11-21T09:48:58+00:00

Het contract is van onbepaalde duur. U kunt het elk moment stopzetten mits een opzegtermijn van één maand. Die begint te lopen op de eerste dag van de kalendermaand ná uw opzeg. Je openstaande schulden bij ING worden onmiddelijk opgeëist bij stopzetting van het contract. Ook ING kan het contract te allen tijde stopzetten, mits een opzegtermijn van twee maand.

Contact

[email protected]
+32 (0)2 793 01 43