Contact & Ondersteuning Consument2017-11-27T20:09:36+00:00

Ondersteuning

Kan ik mijn betalingslimiet veranderen?2017-11-22T20:44:32+00:00

Het is niet mogelijk om de door Payconiq vastgestelde limieten te veranderen. Indien u uw Payconiq account aan uw banking app heeft verbonden hangt dit van de limieten in de desbetreffende app af.

Ik krijg een melding dat mijn telefoon niet met internet is verbonden. Wat nu?2017-11-22T19:52:50+00:00

Controleer of uw telefoon verbonden is met internet. Gebruikt u wifi? Check dan of u bent ingelogd op het netwerk. U kunt ook proberen om via mobiele data verbinding te maken met internet of om over te stappen naar een stabieler netwerk.

Volgens de app is mijn e-mail adres ongeldig. Waarom?2017-11-21T13:17:47+00:00

Indien de foutmelding ”Vul een geldig e-mail adres in” verschijnt, betekent dit dat het e-mail adres (nog) niet aan een Payconiq account is verbonden. Gelieve daarom eerst te controleren of u het juiste e-mail adres gebruikt heeft. Anders kunt u via ”Registreren” een nieuwe account in de app aanmaken.

Kan ik zien waar en wanneer ik Payconiq heb gebruikt? En de bedragen die bij die transacties horen?2017-11-21T13:15:01+00:00

Klik op het tabblad ‘Transacties’ in de Payconiq-app. Daar ziet u al uw transacties.

Hoe vind ik contactpersonen die ook Payconiq gebruiken?2017-11-21T13:11:41+00:00

Om contactpersonen te zien die ook Payconiq gebruiken, klikt u in de app op het tabblad ‘Contacten’. Daar ziet u bovenaan uw scherm welke contactpersonen Payconiq gebruiken.

Wat is de Payconiq-betalingslimiet?2017-11-26T13:50:04+00:00

De limieten kunnen worden gevonden in de  ‘Instellingen’ onder ‘Betalingslimiet’.

Ik heb de sms-code niet gekregen. Wat nu?2017-11-29T13:47:46+00:00

Controleer eerst of u uw mobiele telefoonnummer juist invoerde. Het duurt maximaal een uur voor uw sms is verzonden. Hebt u de code nog niet gekregen? Druk dan op ‘Sms niet ontvangen?’. Indien ook dat uw probleem niet oplost, stuur ons dan in een e-mail uw naam en mobiele telefoonnummer naar [email protected].

De app werkt niet en lijkt te zijn vastgelopen. Hoe los ik dat op?2017-11-21T12:55:16+00:00

Wanneer de app vastloopt, is dat meestal te herstellen door uw telefoon te resetten en de app uit het werkgeheugen te sluiten. Dat werkt op elke smartphone anders. U kunt ook controleren of u de recentste versie van de app hebt. NB: de app draait alleen op softwareversie iOS 8.1/ Android 4.1 of hoger.

Moet ik klant zijn bij ING, KBC, CBC of Belfius om Payconiq te gebruiken?2017-11-21T12:49:49+00:00

Dat is niet vereist. U kunt elke Europese bankrekening aan uw Payconiq-account koppelen.

Wanneer ik de Payconiq-app open, krijg ik een melding dat mijn iPhone gebruik maakt van een jailbreak. Wat betekent dat?2017-11-21T12:37:53+00:00

Een jailbreak is een Engelse term voor een handeling die het mogelijk maakt om softwaretoepassingen te downloaden voor uw iPhone die niet door de firma Apple zijn erkend. Wij ondersteunen om veiligheidsredenen geen telefoons die jailbroken zijn. Sommige andere apps maken onterecht een verwijzing naar jailbreak software (Cydia). U kunt cydia://test openen in de Safari-browser. Verwijder de app die op dat moment opent van uw toestel. Normaal werkt uw Payconiq-app daarna weer.

Er verschijnen geen winkeliers in mijn omgeving op de app. Wat kan ik daaraan doen?2017-11-21T12:21:23+00:00

Controleer of de GPS van uw telefoon is ingeschakeld. Het kan ook helpen om zowel wifi als mobiele data in te schakelen om uw lokalisatie te verbeteren.

Ik heb een verkeerde overschrijving gedaan. Wat moet ik nu doen?2017-11-21T11:42:25+00:00

Wanneer u een foutieve betaling uit heeft gevoerd, gelieve een mail naar [email protected] te sturen. Daarin ontvangen wij graag de transactiedetails, het bedrag, de naam van de zaak en de datum waarop de betaling is uitgevoerd.

Mijn naam is per ongeluk verkeerd gespeld tijdens mijn registratie. Hoe verander ik dat?2017-11-21T11:34:33+00:00

Om uw naam te wijzigen, gelieve eerst uw profiel in de app te verwijderen. Vervolgens kunt u zich met de correcte naam opnieuw inschrijven bij Payconiq.

Waarom verschijnen er geen namen in mijn contactenlijst, maar alleen nummers?2017-11-21T11:26:24+00:00

Verschijnen er alleen maar telefoonnummers in uw lijst? Check dan of de contactenlijst in uw telefoon volledig is. Payconiq geeft uw contactpersonen exact weer zoals ze in uw telefoonboek, interne geheugen en/of simkaart zijn opgeslagen. Als uw contact opgeslagen staat op uw interne geheugen én op uw simkaart, verschijnt het inderdaad twee keer in de lijst.

Waarom zie ik sommige contactpersonen meerdere keren in mijn lijst2017-11-26T13:50:58+00:00

De app laat alle bekende contactvelden zien – zo kunt u iemand uitnodigen via een telefoonnummer of e-mailadres. Dat is handig wanneer u een fout nummer hebt: u nodigt dan gemakkelijk iemand uit via een ander bekend juist nummer of e-mailadres.

Ik heb een Windows Phone en vind de Payconiq-app niet in de Microsoft Store?2017-11-26T13:51:13+00:00

Payconiq ondersteunt momenteel helaas nog geen Windows Phones. We sleutelen echter voortdurend aan nieuwe toepassingen en verbeteringen voor onze app. We hopen in de toekomst onze app ook beschikbaar te maken voor Windows Phones.

Kan ik meerdere bankrekeningen aan mijn Payconiq-account koppelen?2017-11-26T13:51:36+00:00

Momenteel is het helaas nog niet mogelijk om meerdere bankrekeningen aan uw Payconiq-account te koppelen.

Hoelang duurt het om een betaling te krijgen?2017-11-26T13:51:58+00:00

Een betaling van een vriend uit uw contactenlijst krijgt u de volgende werkdag.

Waarom duurt het zo lang voor het geld van mijn rekening gaat?2017-11-26T13:52:14+00:00

Het kan maximaal twee werkdagen duren voor uw geld van uw rekening gaat.

Ik wil mijn account verwijderen. Hoe doe ik dat?2017-11-26T13:52:31+00:00

Om uw account te verwijderen, gaat u naar het menu ‘Instellingen’ (voor Android: klik op de drie bolletjes rechtsboven, voor Apple: klik op ‘Meer’ en dan op ‘Instellingen’). Geef uw pincode in en druk op ‘Verwijder mijn account’. NB: de app de-installeren volstaat niet om uw account te verwijderen.

In welke landen kan ik Payconiq gebruiken?2017-11-26T13:52:46+00:00

U vindt de app terug in de Belgische en Franse App Store. Nadat u zich hebt geregistreerd gebruikt u de app overal ter wereld, indien uw telefoon verbonden is met internet. Met de app betalen in winkels is voorlopig alleen in België mogelijk.

Moet ik betalen om Payconiq te gebruiken?2017-11-26T13:53:01+00:00

U downloadt en gebruikt de Payconiq-app gratis als Payconiq-abonnee. Uw mobiele operator kan u wel kosten aanrekenen voor het gebruik van de app, bijvoorbeeld wanneer u mobiele data gebruikt. Deze kosten zijn voor u als gebruiker.

Waaraan moet ik voldoen om Payconiq te gebruiken?2017-11-26T13:53:17+00:00

Om Payconiq te gebruiken, moet een gebruiker 18 jaar of ouder zijn, een smartphone bezitten (die draait op iOS 9/ Android 4.1 of hoger) en een lopende Europese bankrekening hebben. De smartphone moet daarnaast verbonden zijn met internet – via wifi of mobiele data.

Waarom moet ik geld overmaken naar een Nederlandse bankrekening?2017-11-20T20:04:52+00:00

Payconiq International houdt zijn bankrekening aan bij ING in Nederland. Payconiq International is gevestigd in Amsterdam en heeft daarom een Nederlandse bankrekening.

Ik heb meer dan 0,01 EUR overgemaakt om mijn bankrekening te bevestigen. Wat nu?2017-11-20T20:03:01+00:00

Uw bankrekening kan alleen geverifieerd worden indien u exact 0,01 EUR aan Payconiq heeft overgemaakt. Indien u meer dan 0,01 EUR heeft overgemaakt, stuur dan een email naar [email protected] en vermeld hierbij uw bankrekeningnummer.

Naar wie moet ik de 0,01 EUR overmaken?2017-11-20T20:01:00+00:00

Gebruik alstublieft ‘Payconiq’ als de begunstigde naam voor de 0,01 EUR transactie.

Ik heb geen SMS code ontvangen. Wat is er aan de hand?2017-11-20T19:59:20+00:00

Kunt u ons laten weten om welke SMS code het gaat? De 0.01 EUR verificatie code of de SMS code om uw telefoon te verifiëren? Indien u de 0.01 EUR verificatie code bedoelt, verzoeken wij u onderstaande te controleren:

A) Met welk bankrekeningnummer heeft u zich geregistreerd?

B) Wanneer heeft u de 0.01 EUR overgemaakt? (Het kan tot twee dagen duren dat Payconiq het geld ontvangen heeft).

C) Wat is het bedrag van de betaling?

Waarom moet ik 0,01 EUR ter verificatie overmaken om me te registreren bij Payconiq?2017-11-20T19:56:32+00:00

Uw geld en gegevens veilig houden is onze eerste prioriteit. Daarom dient u te bevestigen dat u de eigenaar bent van de door u ingevoerde bankrekening. U doet dit door 0,01 EUR naar Payconiq over te maken.

Kan ik me registreren als ik de 0,01 EUR niet betaal?2017-11-20T19:54:50+00:00

Als u een bankrekening bij ING België, KBC / CBC of Belfius heeft en de bank-app op uw telefoon heeft gedownload, kunt u uw account verifiëren zonder de transactie van 0,01 EUR. In dit geval kunt u uw profiel direct koppelen aan een van de partnerbanken-applicaties.

Waarom moet ik meer dan 0,01 EUR overmaken naar Payconiq voor de registratie?2017-11-20T19:53:08+00:00

Payconiq vraagt u om 0,01 EUR over te maken. Er is echter een uitzondering. Als u zich tegelijkertijd voor een tweede keer met hetzelfde bankrekeningnummer wilt registreren, wordt u gevraagd om 0,02 EUR over te maken. Gaat het om een derde keer, dan 0,03 EUR.

Moet ik betalen voor de verificatie transactie?2017-11-20T19:45:06+00:00

De transactie is gratis in landen waar Payconiq actief is. Het kost dus alleen de 0,01 EUR.

Het lukt mij niet om de 0,01 EUR verificatie over te maken naar de Payconiq ING bankrekening.2017-11-20T19:43:01+00:00

Gelieve ervoor te zorgen dat u internationale transacties op uw bankrekening toestaat. Sommige banken blokkeren standaard grensoverschrijdende transacties. Indien de betaling niet mogelijk is, verzoeken wij u contact op te nemen met uw bank voor meer informatie over het accepteren van internationale betalingen.

Hoe maak ik de 0,01 EUR verificatie over naar Payconiq?2017-11-20T19:39:53+00:00

Gelieve een standaard overschrijving te maken. Houd er rekening mee dat u de IBAN gebruikt, die u ook aan uw Payconiq profiel gekoppeld heeft. U kunt een nieuwe betaling aanmaken in uw mobiel bankieren app of bij uw online bankwebsite. Tip: U kunt het bankrekeningnummer van Payconiq kopiëren bij het registreren.

Hoe veilig is Payconiq?2017-11-19T13:59:00+00:00

Payconiq voldoet aan de hoogste beveiligingsnorm. Jouw persoonlijk data is versleuteld en beveiligd met een pincode of vingerafdruk. Wij delen alleen versleutelde betalingsgegevens zoals jouw IBAN, het bedrag en de identiteit van de ontvanger met jouw bank. Hiernaast zijn wij momenteel bezig met het behalen van het ISO 27001 certificaat. Dit certificaat verzekert onze gebruikers dat wij op een veilige manier met hun data omgaan.

Hoe kan ik de taal van de app veranderen?2017-11-19T13:57:48+00:00

Het is niet mogelijk om zelf de taal van de app te kiezen omdat deze automatisch op basis van uw toesteltaal wordt gekozen. Indien u wenst om Payconiq in een andere beschikbare taal (momenteel zijn dit Engels, Nederlands, Duits en Frans) te gebruike, dient u uw toesteltaal via de instellingen te wijzigen.

PS: Wij baseren onze communicatie naar u op de taal waarin uw app staat.

Ik heb mijn app geüpdatet en kan mijn registratie nu niet voltooien. Hoezo?2017-11-19T13:56:03+00:00

U bent uw registratieproces in een oudere versie van de app begonnen, dat is de reden waarom u nu niet verder kunt. De laatste versie van onze app heeft nieuwe veiligheidsmaatregelen die niet over kunnen worden geslagen. Dit betekent dat u opnieuw met het registratieproces dient te beginnen.

Kan ik mij inschrijven zonder 0,01 EUR over te maken ?2017-11-19T13:54:11+00:00

Als u een bankrekening bij ING België, KBC / CBC of Belfius heeft en de bank-app op uw telefoon heeft gedownload, kunt u uw account verifiëren zonder de transactie van 0,01 EUR. In dit geval kunt u uw profiel direct koppelen aan een van de partnerbanken-applicaties.

Ik heb de benodigde Mobiel Bankieren app niet op mijn telefoon staan. Wat nu?2018-08-13T13:51:54+00:00

Om uw registratie te kunnen voltooien dient u de betreffende banking app te downloaden en in te richten. Zonder deze extra stap te nemen kunt u zich niet als Payconiq gebruiker registreren.

Volgens de app moet ik mijn mobiel bankieren app koppelen om de registratie te kunnen voltooien. Waarom?2017-11-19T13:48:14+00:00

Payconiq is een innovatieve betaalmethode. Wij zijn constant bezig met het verhogen van het betaalgemak en het toevoegen van leuke features. Aangezien mobiel betalen de toekomst is kunt u zich vanaf nu als klant van de ING, KBC, CBC en Belfius enkel via uw mobiel bankieren app bij Payconiq registreren. Daarmee geniet u direct van een hogere limiet en weet u altijd wat uw saldo is – en komt u nooit meer voor verrassingen te staan!

Hoe kan ik naar een vriend betalen met Payconiq?2017-11-19T13:46:53+00:00

Open de Payconiq app en standaard opent de app in de QR-scanner of in het scherm waar u eerder was gebleven voor het verlaten van de app. In het laatste geval dient u het eerste icoontje (poppetje) bovenin de app te selecteren om de lijst met contacten met Payconiq te openen. Selecteer in de lijst de persoon die u wenst te betalen en voer het bedrag in dat u moet betalen en klik op Betaal. In het volgend scherm voert u uw PIN in daarna is de betaling voltooid – snel en gemakkelijk!

Ik ben mijn pincode vergeten. Wat moet ik doen ?2017-11-19T13:45:18+00:00

Om uw pincode te wijzigen, dient u op het startscherm op ‘Info’ te klikken. Daarna gelieve op ”Pincode resetten” te klikken.

Gelieve vervolgens 0,01 EUR naar Payconiq over te maken. Na twee werkdagen wordt uw account gedeblokkeerd en kunt u een nieuwe pincode invoeren.

Opmerking: de pincode die u hebt geselecteerd is uniek. U hoeft deze niet op uw andere apparaten te veranderen.

Waarom moet ik nog een keer 0,01 EUR overschrijven om mijn nieuwe toestel te bevestigen of om mijn pincode te veranderen?2017-11-19T13:41:25+00:00

Wij vragen u om 0,01 EUR over te maken om uw nieuwe pin code in te kunnen stellen. Deze maatregel zorgt voor extra veiligheid en beschermt uw gegevens. Hierdoor wordt gegarandeerd dat enkel de bankrekeninghouder van het aan Payconiq gekoppelde IBAN de pincode kan veranderen.

Waarom moet ik toegang tot mijn camera verlenen om Payconiq te kunnen gebruiken ?2017-11-26T13:53:48+00:00

Het is noodzakelijk om de app toegang tot uw camera te verlenen om onze nieuwe QR scanner voor betalingen te kunnen gebruiken. Zonder kunt u de app niet gebruiken omdat het dan niet mogelijk is om met Payconiq te betalen. Payconiq gebruikt uw camera enkel om betalingen in de winkel mogelijk te maken.

Het scannen werkt niet, wat kan er aan de hand zijn?2017-11-19T13:31:08+00:00

De QR-code die u scant is niet bekend bij Payconiq. Neem contact met ons op.

OF:

De handelaar is niet bekend bij Payconiq.

OF:

Er zijn mogelijke problemen met uw internet connectie.

Waar vind ik de QR-code?2018-08-13T14:19:14+00:00

De QR code zal te vinden zijn op de plek waar u normaliter afrekent in de winkel.

Neem contact met ons op

[email protected]

+32 (0)1 19 88 501